پیش نمایش The Last Of Us

پیش نمایش The Last Of Us

 

 

آقای هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) خالق سری بازی های Metal Gear Solid در E3 امسال به نزد بچه های استودیوی Naughty Dog رفته تا بتواند نگاهی به بازی The Last of Us داشته باشد. آقای ایتن ولز (Ethan Wells) رئیس این استودیو، گیم پلی این بازی که در E3 به نمایش درآمد را به کوجیما نشان داد. اما واقعاً چرا The Last of Us اینقدر شگفت انگیز است؟ جواب این سوال را سایت CVG بدست آورده و دلیل آن خلق تکنولوژی ای است که Naughty Dog آن را Punch Lasers می نامد. در بازی The Last of Us انیمیشن ها به صورت کاملاً داینامیک با یکدیگر ترکیب می شوند و ترکیبی نامرئی از چند Laser مختلف را به نمایش درمی آورند که نتیجه، این می شود که جوئل (Joel) به شکل بسیار خشنی دشمنان را از بین می برد.

آقای جیکوب مینکوف (Jacob Minkoff) طراح ارشد بازی می گوید: “خیلی ها از دیدن انیمیشن های این بازی بسیار شگفت زده شده بودند. زمانی که شما دکمه ضربه زدن را فشار می دهید، ضربه هایی را مشاهده می کنید که در اکثر بازی هایی که در دنیا ساخته می شوند، وجود دارند، اما چرا کمی بهتر به نظر می رسند؟ چون آن ها به صورتی برنامه نویسی شده اند که به شکل کاملاً داینامیک و نسبت به شرایط اجرا شوند. یعنی اگر در کنار دیوار باشید، یا نزدیک یک میز و دکمه ضربه را بزنید، نسبت به آن شرایط شما شاهد یک انیمیشن خواهید بود. این روش باعث می شود که در هر مبارزه یک چیز تازه مشاهده کنید.

ما موتور بازیسازی خودمان را در چهار بازی ای که با آن ساختیم ارتقاء دادیم و در این ۶ سال گذشته سعی کردیم تا کاری کنیم که انیمیشن های خوبی برای آن طراحی کنیم که نتیجه آن خلق انیمیشن های داینامیک برای این بازی بود. صداگذاران جوئل و الی (Ellie) هزاران خط دیالوگ را صحبت و ضبط کرده اند تا بتوان از آن ها در این مبارزه ها استفاده کرد. آیتم های زیادی در محیط بازی وجود دارند که بازیکنان می توانند با آن ها ارتباط برقرار کنند و اگر نزدیک آن ها بشوید و دکمه مربوط را فشار دهید، مشاهده می کنید که آن ها صحبت های جالبی با هم می کنند. محیط های بازی به شکلی طراحی شده اند که در هر قسمتی از آن ها چیزی قرار دارد که می تواند باعث شود شخصیت ها کارهای خاصی انجام دهند و دیالوگ های جدیدی بیان کنند. در مبارزه ها نیز به روش های مختلفی کار می کنند.

آن ها بیشتر سعی می کنند که مبارزه ها را به شکلی ساکت تر انجام دهند و از هر چیزی که در محیط وجود دارد، برای مبارزه ها استفاده می کنند.” دیالوگ های بازی به شکلی بسیار عالی در بازی بیان می شوند و این موضوع نشان می دهد که تعداد دیالوگ ها به قدری بالاست که شخصیت های بازی نسبت به شرایط مختلف چیزهایی برای گفتن دارند. مبارزه های بازی بسیار خشن و سخت طراحی شده اند تا بازیکنان متوجه شرایط وخیم به وجود آمده در دنیای این بازی بشوند. باید هر کاری را که برای نجات یافتن به ذهنتان می رسد، انجام دهید.

الی در زمان تیراندازی ها گوش هایش را می گیرد و می توان لرزیدن بدن او را هم مشاهده کرد و حتی پس از یک مبارزه بسیار خشن می توانید شوک را در حالت او ببینید. مبارزه ها در این بازی تنها برای زنده ماندن هستند و به همین دلیل بسیار خشن و بی رحمانه هستند. جوئل دنیای قبل از اتفاقات رخ داده در این بازی را به یاد می آورد، اما الی تنها خشونتی را می شناسد که در فضای حکومت نظامی و وحشت انگیز بازی دیده می شود. اینجا قانونی وجود ندارد و افراد زیادی کشته می شوند. سفر شخصیت های بازی لحظه به لحظه سخت تر می شود و انسان ها روزهای بدتری را پیش روی خودشان دارند. دموی این بازی بسیار فوق العاده بود، اما هنوز تاریخ عرضه این بازی مشخص نشده و ما می دانیم The Last of Us در سال ۲۰۱۳ راهی بازار می شود. آقای مینکوف می گوید که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارند و ما می خواهیم کاری کنیم که مردم بیش از پیش به این بازی علاقه مند شوند.

آقای کوجیما که این بازی را دیده بود، به این موضوع اشاره کرد که: “تنها بازی ای که در کنفرانس Sony من را غافلگیر کرد، The Last of Us بود. من خیلی زیاد به این بازی علاقه مند شدم. گیم پلی و هوش مصنوعی بسیار خوبی در این بازی وجود داشت و شکل کنترل کردن بازی نیز جالب بود. این بازی یک مسیر کاملاً جدید بر خلاف سایر بازی های Naughty Dog دارد و به همین دلیل من بسیار شگفت زده شدم.” آقای مینکوف می گوید: “این موضوع در عمل بسیار پیچیده است، اما سرانجام توانستیم همه چیز را به خوبی در کنار هم قرار دهیم و این چیزی که است به نظر من کوجیما نیز به آن پی برده است. ما بازی ای با یک فضای دیوانه وار و مبارزه های بسیار خشن داریم که تمرکز آن ها روی مخفی-کاری و نجات پیدا کردن است.” The Last of Us دنیای بدون تکنولوژی ای را به نمایش درمی آورد و فضای آخرالزمانی آن، بی تمدنی را به شکل خوبی بازسازی کرده است. در این بازی باید به هر قیمتی زنده ماند.

 

سبک: Adventure
سازنده: Naughty Dog
ناشر: SCEA
پلتفرم: ps3
منبع:پردیس گیم

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *